Arbetsmiljö

Filtrera på:

Sortera efter:

I just work here! Employees as co-creators of the employer brand

Workplace learning in transient workplaces: the tourism and hospitality industry in the Arctic region

Co-created employer brands: the interplay of strategy and identity

Sexhandel

Hur besöksnäring kan motverka prostitution och sextrafficking Att motverka prostitution och människohandel är en hållbarhetsfråga för svensk besöksnäring. Allt fler…

Man blir paff

Yrkeselever inom hotell och restaurang om sexuella trakasserier och vad utbildningarna kan göra Att motverka sexuella trakasserier är en strategiskt…

Attraktiva arbetsgivare

Med ett starkt varumärke är det lättare att hitta och behålla rätt kompetens. Hur kan arbetsgivare i besöksnäringen bli mer…

Kompetent, kunnig och stolt

Vikten av kompetensutveckling i besöksnäringen Kompetent, Kunnig och stolt handlar om vikten av kreativitet och utvecklingsmöjligheter för anställda i besöksnäringen….

Employee perceptions of employers’ creativity and innovation: Implications for employer attractiveness and branding in tourism and hospitality

Framtidens fysiska mötesplats