Filtrera på:
Sortera efter:
Säkert!
Besökare upplever svenska besöksmål som trygga. Men, hur skapar man säkra platser och hur bemöter man ryktesspridning om något händer?Medverkande: Cecilia…
Attraktiva arbetsgivare
Med ett starkt varumärke är det lättare att hitta och behålla rätt kompetens. Hur kan arbetsgivare i besöksnäringen bli mer…
Årets ciceron 2020
Social marknadsföring genom evenemang Hur kan evenemang skapa långsiktig förändring för samhällets bästa? Henrik Jutbrings forskning visar att sociala, intensiva…
BFUF Rapport #21 Nyfiken – Kunskapsturism som kan utveckla besöksnäringen
BFUF rapport #16 Attraktiva arbetsgivare – Employer branding i besöksnäringen
BFUF Rapport #17 Säkert! – Upplevd trygghet på svenska besöksmål
Kunskapsturism som attraktion och resurs
Centrum för turism, Göteborgs universitet
Attraktiva stadskärnor genom platsinnovation, slutrapport
Småstadens kamp: Vad gör en stadskärna attraktiv och levande?, slutrapport
En perfekt plats
International Journal of Tourism Cities The narrative rhythm of terror: a study of the Stockholm terrorist attack and the “Last Night in Sweden” event
This Is My Hometown! The Role of Place Attachment, Congruity, and Self-Expressiveness
What’s love got to do with it? Place brand love and viral videos
Places in good graces: The role of emotional connections to a place on word-of-mouth
Handelsrådets dag 2020
Luleå business region näringslivsfrukost
Rädslans geografi – turistdestinationen i skuggan av föreställningar om terrordåd
Lunds universitet, Institutionen för strategisk kommunikation
Tillgänglig och inkluderande naturturism: goda exempel på universellt utformade produkter
Mittuniversitetet/Etour
Branschkoden
HRF och Visita