Filtrera på:
Sortera efter:
Färdväg mot Paris i landskap bortom vägnätet – En studie av potentiell minskad klimatpåverkan och genomförbarhet av åtgärder baserade på tillräcklighet och effektivitet i Svenska Turistföreningen
Institutionen Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik, KTH
I just work here! Employees as co-creators of the employer brand
Let's stay together – The mediating role of self-congruity and place attachment on residents' likelihood to stay
Säkert!
Besökare upplever svenska besöksmål som trygga. Men, hur skapar man säkra platser och hur bemöter man ryktesspridning om något händer?Medverkande: Cecilia…
Attraktiva arbetsgivare
Med ett starkt varumärke är det lättare att hitta och behålla rätt kompetens. Hur kan arbetsgivare i besöksnäringen bli mer…
Årets ciceron 2020
Social marknadsföring genom evenemang Hur kan evenemang skapa långsiktig förändring för samhällets bästa? Henrik Jutbrings forskning visar att sociala, intensiva…
Nyfiken
Kunskapsturism som kan utveckla besöksnäringen Allt fler erfarna, kunniga och medvetna resenärer efterfrågar upplevelser där man lär sig något och…
BFUF Rapport #21 Nyfiken – Kunskapsturism som kan utveckla besöksnäringen
Co-created employer brands: the interplay of strategy and identity
Action research for digital media innovations: Interventions for destination development
Access to Nature for Persons with Disabilities: Perspectives and Practices of Swedish Tourism Providers
BFUF rapport #16 Attraktiva arbetsgivare – Employer branding i besöksnäringen
BFUF Rapport #17 Säkert! – Upplevd trygghet på svenska besöksmål
Employee perceptions of employers’ creativity and innovation: Implications for employer attractiveness and branding in tourism and hospitality
An image worth a thousand words? Expressions of stakeholder identity perspectives in place image descriptions
Access to Nature through Tourism : A Study of Four Perspectives on Inclusive Nature-based Tourism
Kunskapsturism som attraktion och resurs
Centrum för turism, Göteborgs universitet