Filtrera på:
Sortera efter:
I just work here! Employees as co-creators of the employer brand
BFUF Rapport #23 Morgondagens gröna turist? – De unga generationernas syn på hållbarhet och resor
Framtidens mötesindustri: affärsmodeller, interaktioner och värdskap i digitaliseringens tidsålder
Krisdriven innovation: från reaktiva åtgärder till nya hållbara turismtjänster i pandemins spår
Specialkostguiden
Äta ute
Tjänsteresenärer äter cirka 20-30 miljoner måltider ute varje år. De vill gärna ha husmanskost, inte betala för mycket och platser…
Attraktiva arbetsgivare
Med ett starkt varumärke är det lättare att hitta och behålla rätt kompetens. Hur kan arbetsgivare i besöksnäringen bli mer…
Har ni specialkost?
En av fem konferensgäster önskar specialkost. Vissa företag har aldrig mindre än 30 procent specialkost. Det här skapar både utmaningar…
Naturligtvis
Cirka 20 procent av oss har funktionsnedsättning. Till det kommer alla som kanske är tillfälligt sjuka, skadade eller gravida. Naturturismföretag…
Årets ciceron 2021
Mikroföretag som skapar värde och utvecklar besöksnäringen De riktigt små besöksnäringsföretagen på landsbygden kan bidra till att destinationer blir mer…
Co-created employer brands: the interplay of strategy and identity
Årets ciceron 2022
Hummersafaris och hamnhistorier: yrkesfiskares entreprenörskap på den svenska västkusten Det kustnära yrkesfisket är idag en del av besöksnäringen. Malin Anderssons…
Sexhandel
Hur besöksnäring kan motverka prostitution och sextrafficking Att motverka prostitution och människohandel är en hållbarhetsfråga för svensk besöksnäring. Allt fler…