Mat och dryck

Filtrera på:

Sortera efter:

Using crossmodal correspondences as a tool in wine communication

The imitation game – exploring the double-grip analysis for creating analog wines

Har ni specialkost?

En av fem konferensgäster önskar specialkost. Vissa företag har aldrig mindre än 30 procent specialkost. Det här skapar både utmaningar…

Äta ute

Tjänsteresenärer äter cirka 20-30 miljoner måltider ute varje år. De vill gärna ha husmanskost, inte betala för mycket och platser…

Årets ciceron 2023

Culinary Action: Hållbar gastronomi med råvaran i fokus Svensk besöksnäring, restauranger tillsammans med livsmedelsproducenter, har potential att bidra till hållbar…

Återvin

Minskat vinsvinn i besöksnäringen Vintillverkning är resurskrävande och har stor klimatpåverkan under både framställning och hantering. Druvorna odlas under lång…

Eat, sleep, fly, repeat: meal patterns among Swedish business travellers – avhandling

Eat, sleep, fly, repeat: meal patterns among swedish business travelers – artikel

BFUF Rapport #14
Har ni specialkost? – Specialkosten och hur den påverkar grupp- och konferensbokningar