Filtrera på:
Sortera efter:
Säkert!
Besökare upplever svenska besöksmål som trygga. Men, hur skapar man säkra platser och hur bemöter man ryktesspridning om något händer?Medverkande: Cecilia…
Årets ciceron 2020
Social marknadsföring genom evenemang Hur kan evenemang skapa långsiktig förändring för samhällets bästa? Henrik Jutbrings forskning visar att sociala, intensiva…
Årets ciceron 2021
Mikroföretag som skapar värde och utvecklar besöksnäringen De riktigt små besöksnäringsföretagen på landsbygden kan bidra till att destinationer blir mer…
BFUF Rapport #21 Nyfiken – Kunskapsturism som kan utveckla besöksnäringen
BFUF Rapport #17 Säkert! – Upplevd trygghet på svenska besöksmål
Kunskapsturism som attraktion och resurs
Centrum för turism, Göteborgs universitet
Attraktiva stadskärnor genom platsinnovation, slutrapport
Småstadens kamp: Vad gör en stadskärna attraktiv och levande?, slutrapport
En perfekt plats
International Journal of Tourism Cities The narrative rhythm of terror: a study of the Stockholm terrorist attack and the “Last Night in Sweden” event
This Is My Hometown! The Role of Place Attachment, Congruity, and Self-Expressiveness
What’s love got to do with it? Place brand love and viral videos
Places in good graces: The role of emotional connections to a place on word-of-mouth
Rädslans geografi – turistdestinationen i skuggan av föreställningar om terrordåd
Lunds universitet, Institutionen för strategisk kommunikation
Orienteringsbok: Platsinnovativa stadskärnor
Spaning om stadens utveckling, kapitel
Platsbaserade digitala upplevelser Platsbaserade digitala upplevelser – metodhandbok för innovationer inom besöksnäring
Våga ta steget mot interaktiva platsförankrade upplevelser
Place Innovative Synergies for City Center Attractiveness: A Matter of Experiencing Retail and Retailing Experiences
Den lilla stadens attraktivitet: Vilken roll och betydelse har handeln och besöksnäringen?
Handelns Forskningsinstitut (HFI)