Platsutveckling, destination

Filtrera på:

Sortera efter:

Let's stay together – The mediating role of self-congruity and place attachment on residents' likelihood to stay

Säkert!

Besökare upplever svenska besöksmål som trygga. Men, hur skapar man säkra platser och hur bemöter man ryktesspridning om något händer?Medverkande: Cecilia…

Årets ciceron 2020

Social marknadsföring genom evenemang Hur kan evenemang skapa långsiktig förändring för samhällets bästa? Henrik Jutbrings forskning visar att sociala, intensiva…

Årets ciceron 2021

Mikroföretag som skapar värde och utvecklar besöksnäringen De riktigt små besöksnäringsföretagen på landsbygden kan bidra till att destinationer blir mer…

Action research for digital media innovations: Interventions for destination development

Årets ciceron 2022

Hummersafaris och hamnhistorier: yrkesfiskares entreprenörskap på den svenska västkusten Det kustnära yrkesfisket är idag en del av besöksnäringen. Malin Anderssons…

Nyfiken

Kunskapsturism som kan utveckla besöksnäringen Allt fler erfarna, kunniga och medvetna resenärer efterfrågar upplevelser där man lär sig något och…

An image worth a thousand words? Expressions of stakeholder identity perspectives in place image descriptions

International Journal of Tourism Cities
The narrative rhythm of terror: a study of the Stockholm terrorist attack and the “Last Night in Sweden” event

What’s love got to do with it?: Place brand love and viral videos