Filtrera på:
Rädslans geografi – turistdestinationen i skuggan av föreställningar om terrordåd
Lunds universitet, Institutionen för strategisk kommunikation
Tillgänglig och inkluderande naturturism: goda exempel på universellt utformade produkter
Mittuniversitetet/Etour
Branschkoden
HRF och Visita
Den lilla stadens attraktivitet: Vilken roll och betydelse har handeln och besöksnäringen?
Handelns Forskningsinstitut (HFI)
Attraktiva arbetsgivare: Employer branding i handels- och besöksnäring
Luleå tekniska universitet
Attraktiv stadskärna genom platsinnovativa synergier
Luleå tekniska universitet
Svensk högre utbildning i Hospitality management – möjlighetsstudie
Star Management AB
Digitalisering och visualisering av guidetjänster – ett kommunikativt perspektiv
Lunds universitet, Institutionen för service management och tjänstevetenskap
Våga ta steget mot interaktiva platsförankrade upplevelser
Karlstads universitet
Besöksanledningars vara eller icke-vara: informationsspridningens betydelse för attraktioners framgång
Lunds universitet, Institutionen för service management och tjänstevetenskap
Öka intresset för svenska idrottsevenemang: En studie av internationella sportturister
Göteborgs universitet, Centrum för turism (CFT)
Attraktiva varumärken i besöksnäringen – Från image till position
Luleå tekniska universitet
Äta ute – En studie av besökares aktiviteter relaterat till mat och måltider
Umeå universitet, Restauranghögskolan
Innovation i besöksnäringen
Internationella handelshögskolan i Jönköping