Filtrera på:
Den lilla stadens attraktivitet: Vilken roll och betydelse har handeln och besöksnäringen?
Handelns Forskningsinstitut (HFI)
Attraktiva arbetsgivare: Employer branding i handels- och besöksnäring
Luleå tekniska universitet
Attraktiv stadskärna genom platsinnovativa synergier
Luleå tekniska universitet
Svensk högre utbildning i Hospitality management – möjlighetsstudie
Star Management AB
Digitalisering och visualisering av guidetjänster – ett kommunikativt perspektiv
Lunds universitet, Institutionen för service management och tjänstevetenskap
Våga ta steget mot interaktiva platsförankrade upplevelser
Karlstads universitet
Besöksanledningars vara eller icke-vara: informationsspridningens betydelse för attraktioners framgång
Lunds universitet, Institutionen för service management och tjänstevetenskap
Öka intresset för svenska idrottsevenemang: En studie av internationella sportturister
Göteborgs universitet, Centrum för turism (CFT)
Attraktiva varumärken i besöksnäringen – Från image till position
Luleå tekniska universitet
Äta ute – En studie av besökares aktiviteter relaterat till mat och måltider
Umeå universitet, Restauranghögskolan
Innovation i besöksnäringen
Internationella handelshögskolan i Jönköping
Platsinnovationer i Swedish Lapland
Luleå tekniska universitet
Idrott och besöksnäring – hållbara evenemang
BFUF och Riksidrottsförbundet
Hotell som innovativa arbetsplatser
Göteborgs universitet, Handelshögskolan
Rörlighet och karriärvägar i den svenska besöksnäringen
Högskolan Dalarna
Morgondagens turist – Hur ska besöksnäringen bemöta e-generationen?
Luleå tekniska universitet